אֵין לְךָ בַּמֶּה לְהִצְטַדֵּק

 

אתה ללא יכולת להצטדק, כי כך אומר לך אלוהים, כפי שפאולוס השליח כתב באגרתו: "עַל כֵּן אַתָּה, בֶּן־אָדָם הַחוֹרֵץ מִשְׁפָּט, אֵין לְךָ בַּמֶּה לְהִצְטַדֵּק, וְתִהְיֶה מִי שֶׁתִּהְיֶה, כִּי בְּשָׁפְטְךָ אֶת הַזּוּלַת אַתָּה מַרְשִׁיעַ אֶת עַצְמְךָ, שֶׁכֵּן אַתָּה הַחוֹרֵץ מִשְׁפָּט עוֹשֶׂה אוֹתָם דְּבָרִים . אֲנַחְנוּ יוֹדְעִים שֶׁאֱלֹהִים שׁוֹפֵט עַל־פִּי הָאֱמֶת אֶת הָעוֹשִׂים דְּבָרִים כָּאֵלֶּה. וְאַתָּה, בֶּן־אָדָם, הַחוֹרֵץ מִשְׁפָּט עַל הָעוֹשִׂים דְּבָרִים כָּאֵלֶּה וּבְעַצְמְךָ עוֹשֶׂה אוֹתָם, הַחוֹשֵׁב אַתָּה כִּי תִּמָּלֵט מִמִּשְׁפַּט אֱלֹהִים" (האיגרת אל הרומיים ב:1- 3).

האדם העושה חטא כאשר הוא יעמוד בפני אלוהים, לא תהיה לו היכולת להגיש כל תירוץ כי עושה את החטא וחטאו זה ישפוט אותו לדין מוות וישלח אותו לגהנום. "שֶׁכֵּן כָּל אֲשֶׁר חָטְאוּ בְּלִי תּוֹרָה גַּם יֹאבְדוּ בְּלִי תּוֹרָה, וְכָל אֲשֶׁר חָטְאוּ וְיֵשׁ לָהֶם תּוֹרָה, עַל־פִּי הַתּוֹרָה יִשָּׁפְטוּ" (האגרת אל הרומיים ב: 12).

גם אם אתה לא כל כך מכיר את תורה והדברות והמצוות של אלוהים והפרת את אחת הדברות שלא שמעת עליה, גם אם לא ידעת כי אתה חוטא את תלך לאבדון. "שֶׁכֵּן כָּל אֲשֶׁר חָטְאוּ בְּלִי תּוֹרָה גַּם יֹאבְדוּ". ומי שכן יודע את התורה והפר אותה גם אם הפר מצווה אחת  בלבד הוא ישפט על פי התורה. "וְכָל אֲשֶׁר חָטְאוּ וְיֵשׁ לָהֶם תּוֹרָה, עַל־פִּי הַתּוֹרָה יִשָּׁפְטוּ". אלוהים אומר באיגרתו של יעקב "הֲרֵי מִי שֶׁמְּקַיֵּם אֶת כָּל הַתּוֹרָה וְנִכְשַָׁל בְּדָבָר אֶחָד, אָשֵׁם הוּא בַּכֹּל" (איגרת יעקב ב: 10). כך שגם אם תפר מצוה אחת בלבד אתה נמצאת אשם בכל.

בודאי תחל להמציא תירוצים לפני אלוהים ותאמר: "אלוהים, לא ידעתי", אך אלוהים אומר לך מלכתחילה "אֵין לְךָ בַּמֶּה לְהִצְטַדֵּק". אם תאמר: "אלוהים, אני חלש והשטן משך אותי לחטא", אלוהים ישב לך ויאמר: "בֶּן־אָדָם, אֵין לְךָ בַּמֶּה לְהִצְטַדֵּק". עוד תאמר אולי: "מהיום ואילך אני מבטיח לעשות רק את הטוב, על כן אלוהים שכח נא את חטאיי", ואלוהים יאמר לך: "אֵין לְךָ בַּמֶּה לְהִצְטַדֵּק" כך שאם תשמור את כל התורה ותפר מצווה אחת ממנה בלבד אתה תמצא אשם כמפר את כל התורה. אם תאמר לאלוהים: "אלוהים, אתה לא שופט צדק", אלוהים ישיב ויאמר: "כִּי שְׂכַר הַחֵטְא הוּא מָוֶת, אֲבָל מַתְּנָתוֹ שֶׁל אֱלֹהִים הִיא חַיֵּי עוֹלָם בַּמָּשִׁיחַ יֵשׁוּעַ אֲדוֹנֵנוּ" (האיגרת אל הרומיים ו: 23). בודאי תזעק לאלוהים ותאמר לו: "אני טוב יותר מהשכן שלי, והוא חוטא יותר ממני", אלוהים ישיב לך: " כַּכָּתוּב: אֵין צַדִּיק, אֵין גַּם אֶחָד. אֵין מַשְׂכִּיל, אֵין דֹּרֵשׁ אֶת־אֱלֹהִים. הַכֹּל סָר, יַחְדָּו נֶאֱלָחוּ; אֵין עֹשֵׂה־טוֹב, אֵין גַּם־אֶחָד" (האגרת אל הרומיים ג: 10, 12). אם אתה רוצה להשען על מעשי ידיך ולשים את יהבך במעשים, ואתה מקוהל הכנס לשמים על פי מעשיך את אובד, כי אלוהים אומר לך: "זֹאת מִפְּנֵי שֶׁבְּמַעֲשֵׂי הַתּוֹרָה לֹא יִצְדַּק לְפָנָיו כָּל בָּשָׂר, כִּי הַתּוֹרָה רַק מְבִיאָה לִידֵי הַכָּרַת חֵטְא" (האיגרת אל הרומיים ג:20). אתה עלול לזעוק אלוהים ולאמר לו: "אלוהים את חנון ורחום, סלח לי על חטאי, ותן לי להכנס לשמים, ייאמר לך אלוהים: " זה נכון שאני חנון ורחום, אך אני גם צודק וקדוש, וענשי קשה ולא אתיר לחוטא ולא לחוטאים להכנס לשמים. אז אתה תצרח לאלוהים באמרך: "מֶה עָלַי לַעֲשׂוֹת כְּדֵי לְהִוָּשַׁע?" (מעשי השליחים טז:30), אז יאמר לך אלוהים: "הַאֲמֵן בָּאָדוֹן יֵשׁוּעַ וְתִוָּשַׁע אַתָּה וּבְנֵי בֵּיתְךָ" (מעשי השליחים טז:31), אלוהים יודע כי "כִּי הַכֹּל חָטְאוּ וּמְחֻסְּרֵי כְּבוֹד אֱלֹהִים הֵמָּה" (האגרת אל הרומיים ג:23), כל בני האדם ראויים למשפט עולם בגיהנם, אלוהים רב החסד והרחמים, הצודק והקדוש חפץ להושיע את בני האדם, על כן הוא חפש בין האנשים והנביאים והשליחים אלא מצא איש אחד צדיק, לכן אלוהים נגלה בבשר והשלים את הפדיון לבני האדם בעצמו "וַיַּרְא כִּי־אֵין אִישׁ, וַיִּשְׁתּוֹמֵם כִּי אֵין מַפְגִּיעַ; וַתּוֹשַׁע לוֹ זְרֹעוֹ, וְצִדְקָתוֹ הִיא סְמָכָתְהוּ" (ישעיה נט:16).

"אֶת זֶה אֲשֶׁר לֹא יָדַע חַטָּאת עָשָׂה לְחַטָּאת בַּעֲדֵנוּ, כְּדֵי שֶׁאָנוּ נִלְבַּשׁ אֶת הַצְּדָקָה שֶׁל אֱלֹהִים בּוֹ" (האגרת השניה אל הקורינתיים ה:21). האדון ישוע שהוא אלוהים הנגלה בבשר הוא זה שלא ישע חטא ושמר את כל התורה (המצוות) ולא הפר אחת מהן, האדון ישוע עמד מספר פעמים לפני אנשים ולפני הכהנים ואמר להם: "מִי מִכֶּם עַל עָווֹן יוֹכִיחֵנִי? וְאִם דּוֹבֵר אֱמֶת אֲנִי, לָמָּה אֵין אַתֶּם מַאֲמִינִים לִי?" (הבשורה על פי יוחנן ח:46). אין אדם שהצליח להעיד אמת על המשיח שהוא עשה חטא אחד. "וְכֵיוָן שֶׁיֵּשׁ לָנוּ כֹּהֵן גָּדוֹל עֶלְיוֹן אֲשֶׁר עָבַר דֶּרֶךְ הַשָּׁמַיִם, הֲלֹא הוּא יֵשׁוּעַ בֶּן־הָאֱלֹהִים, נַחֲזִיקָה בְּהַכְרָזַת אֱמוּנָתֵנוּ. כִּי אֵין לָנוּ כֹּהֵן גָּדוֹל שֶׁאֵינוֹ יָכוֹל לָחוּשׁ עִמָּנוּ אֶת חֻלְשׁוֹתֵינוּ, אֶלָּא אֶחָד שֶׁהִתְנַסָּה בַּכֹּל כָּמוֹנוּ מִבְּלִי חֵטְא" (האגרת אל העבריים ד:14, 15).

 ספרי הקודש רשמו לפחות חטא אחד לכל אחד מהנביאים והשליחים, אולם האדון ישוע לא נפל לעולם אפילו בחטא אחד, כך שנוא עשה בעצמו את הפדות ומת על הצלב ושפך את דמו לסליחת חטאינו. אלוהים אֶת זֶה אֲשֶׁר לֹא יָדַע חַטָּאת עָשָׂה לְחַטָּאת בַּעֲדֵנוּ, כְּדֵי שֶׁאָנוּ נִלְבַּשׁ אֶת הַצְּדָקָה שֶׁל אֱלֹהִים בּוֹ. (האגרת השניה אל הקורינתיים ה:21). "אַךְ כָּעֵת נִגְלְתָה צִדְקַת הָאֱלֹהִים בְּלִי תּוֹרָה, צְדָקָה שֶׁהַתּוֹרָה וְהַנְּבִיאִים מְעִידִים עָלֶיהָ. וְהִיא צְדָקָה שֶׁל הָאֱלֹהִים, בְּאֶמְצָעוּת אֱמוּנַת יֵשׁוּעַ הַמָּשִׁיחַ, אֶל כָּל וְעַל כָּל הַמַּאֲמִינִים; שֶׁהֲרֵי אֵין הֶבְדֵּל, כִּי הַכֹּל חָטְאוּ וּמְחֻסְּרֵי כְּבוֹד אֱלֹהִים הֵמָּה. אַךְ הֵם מֻצְדָּקִים בְּחַסְדּוֹ, בְּחִנָּם, הוֹדוֹת לַפְּדוּת שֶׁבַּמָּשִׁיחַ יֵשׁוּעַ, אֲשֶׁר הָאֱלֹהִים שָׂם אוֹתוֹ לְכַפָּרָה בְּדָמוֹ, כַּפָּרָה עַל־יְסוֹד אֱמוּנָה. כָּל זֶה כְּדֵי לְהַרְאוֹת אֶת הַצְּדָקָה שֶׁל אֱלֹהִים בְּכָךְ שֶׁבְּאֹרֶךְ רוּחוֹ פָּסַח עַל חֲטָאֵי הֶעָבָר" (האגרת אל הרומיים ג: 21 25). אם אנחנו חפצים להכנס לשמים עלינו להיות צדיקים כלומר בחזקת מי שלא עשה חטא. האדון ישוע המשיח מת על הצלב והשלים לנו את הפדות וסלח לנו על חטאינו כדי להציל אותנו מגיהנם.

אברהם הקריב כבש פדיון במקום בנו, וזה היה רמז לאדון ישוע המשיח שה הפדות למען האנושות כולה. יוחנן המטביל לאחר שהטביל את האדון ישוע ראה את רוח הקודש יורד עליו בדמות יונה, הוא אמר אודות האדון ישוע המשיח: "לְמָחֳרָת רָאָה יוֹחָנָן אֶת יֵשׁוּעַ בָּא לִקְרָאתוֹ. אָמַר יוֹחָנָן: "הִנֵּה שֵׂה הָאֱלֹהִים הַנּוֹשֵׂא חַטַּאת הָעוֹלָם" (הבשורה על פי יוחנן א:29). יוחנן המטביל נחשב לנביא גדול כפי שאמר האדון ישוע: "אָמֵן. אוֹמֵר אֲנִי לָכֶם, לֹא קָם בִּילוּדֵי אִשָּׁה גָּדוֹל מִיּוֹחָנָן הַמַּטְבִּיל, אַךְ הַקָּטֹן בְּמַלְכוּת הַשָּׁמַיִם גָּדוֹל מִמֶּנּוּ" (הבשורה על פי מתי יא:11), ויוחנן העיד על האדון ישוע כי הוא: "הִנֵּה שֵׂה הָאֱלֹהִים הַנּוֹשֵׂא חַטַּאת הָעוֹלָם" (הבשורה על פי יוחנן א:29). כי האדון ישוע הוא שה הפדות לעולם כולו. והאדון ישוע אמר גם כן: "בּוֹאוּ אֵלַי כָּל הָעֲמֵלִים וְהָעֲמוּסִים וַאֲנִי אַמְצִיא לָכֶם מְנוּחָה" (הבשורה על פי מתי יא:28)

האדון ישוע יכול להסיר תא קללת החטא מעלינו, כי הוא נשא את חטאינו כלומר מת על הצלב כדי לסלוח את חטאינו, "אָמַר לָהּ יֵשׁוּעַ: "אֲנִי הַתְּחִיָּה וְהַחַיִּים. הַמַּאֲמִין בִּי יִחְיֶה גַּם אִם יָמוּת. וְכָל מִי שֶׁחַי וּמַאֲמִין בִּי לֹא יָמוּת לְעוֹלָם. הַאִם מַאֲמִינָה אַתְּ בָּזֶה?"" (הבשורה על פי יוחנן יא:25, 26 ).

בוא אל האדון ישוע והאמן בו כדי שלא תאבד ותנחל חיי עולם. אֵין לְךָ בַּמֶּה לְהִצְטַדֵּק אם תעשה את החטא, אֵין לְךָ בַּמֶּה לְהִצְטַדֵּק אם תסרב להאמין באדון ישוע המשיח אשר ירד מכסא כבודו במרומים כי הוא אוהב אותך ובא אל הארץ והשלים את הפדות, ונשא את חטאיך אתה באופן אישי וספיציפי על הצלב כדי שלא תלך לאבדון. אֵין לְךָ בַּמֶּה לְהִצְטַדֵּק אדם אם תסרב את פנייתו של אלוהים האוהב הסולח ורב הרחמים והקדוש אשר אהב אותך ופדה אותך ומת על הצלב. אני מבקש ממך הקורא היקר שלא תדחה את סליחתו ואת אהבתו ורחמיו ודמו אשר נשפך על הצלב כדי להציל אותך מציפורני השטן. בוא אליו לפני שיהיה מאוחר מדי והאמן בו בכל לבך והודה בו בפיך והתפלל את התפילה הזו אליו:

 רחם עלי אדוני אני עבדך החוטא, רחץ אותי בדמך שנשפך על הצלב, בוא ושכון בליבי ותן לי חיי נצח. ואני מבקש זאת בשם האדון ישוע המשיח ואלך התפארת.

 אם קיבלת ישועת אלוהים בדמו של האדון ישוע המשיח, ונסלחו חטאיך, וקבילת חיי נצח, כתוב לנו: